BETEGFELVÉTEL
Intézményünkben 2012. február óta Központi Betegfelvétel működik. A Központi Betegfelvétel dolgozói rögzítik a szakrendelésekre érkező betegek személyi adatait, beutalóját és megfelelő ellátó egységbe való felvételét.
A Központi Betegfelvétel kialakításának célja, hogy a szakrendeléseken dolgozó orvosoknak, egészségügyi dolgozóknak kevesebb adminisztrációs munkája legyen, ezzel több időt tudnak a betegellátásra fordítani.
A Központi Betegfelvételen működnek a sorszámhúzó gépek. A regisztráció előtt olvassák el a gépekre kitett tájékoztatókat, majd ha szükséges regisztrálniuk húzzanak sorszámot és figyeljék a tolóajtó fölötti kijelzőt. Hívásra fáradjanak a kijelzett betegfelvételes kollégához és regisztráljanak. A sorszámot pedig vigyék magukkal, mert az egyes rendelésekre is azzal fogják Önöket beszólítani.
FELHÍVJUK TISZTELT BETEGEINK FIGYELMÉT, HOGY TELEFONON KERESZTÜL NEM VÉGZÜNK REGISZTRÁCIÓT CSAK SZEMÉLYES MEGJELENÉS ÚTJÁN!
Intézményünkben három ponton helyezkedik el Betegfelvétel:
I.
A Központi Betegfelvételi Osztály a kórház Petőfi utcai főbejáratával szemben lévő 5. számú épület földszintjén helyezkedik el.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 06:30 – 16:00
Kedd – Péntek: 06:30 – 15:00
—————————————————————————————————————————————————————————————————-
II.
2013. március 11-től a Reumatológiai Osztály és Mozgásszervi Rehabilitációs Osztály épületében (17. számú épület) működő járóbeteg szakrendelések is csatlakoztak a Központi Betegfelvételi rendszerhez. A regisztrációhoz kialakított betegfelvételi pult az épületen belül, közvetlenül az épület bejáratánál helyezkedik el.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfőtől – Péntekig: 06:45 – 14:30
—————————————————————————————————————————————————————————————————-
III.
Központi Betegfelvétel, Regisztráció Dorog
Helye: Dorog, Mária utca 20.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 07:00 – 16:00
Kedd: 07:00 – 17:00
Szerda: 07:00 – 17:00
Csütörtök: 07:00 – 18:00
Péntek: 07:00 – 13:00
A felvételhez szükséges iratok:
– beutaló, (kontroll esetén előző ambuláns lap);
– személyi igazolvány;
– érvényes társadalombiztosítási azonosító kártya (TAJ kártya), vagy EU-card;
– lakcímkártya;
– amennyiben a beteg rendelkezik vele: Közgyógyellátási Igazolvány.
Az ügyintézés gyorsasága érdekében kérjük Önöket, hogy irataikat készítsék elő!
Érvényes TAJ-kártya hiányában az egészségügyi ellátás kizárólag térítési díj ellenében vehető igénybe.
Az ellátás térítési kötelezettség alá esik:
– az egyezményes államok polgárai átmeneti magyarországi tartózkodásuk során csak a „heveny
megbetegedés és sürgős szükség” esetén nyújtandó ellátást vehetik igénybe ingyenesen, további
ellátások térítéskötelesek (a sürgős ellátások körét a 1997. évi CLIV. Törvény 3.§-a szabályozza);
– az Európai Unió állampolgárai (amennyiben érvényes EU kártyával rendelkeznek csak a sürgős,
illetve az orvosilag szükséges ellátás igénybevételére jogosultak ingyenesen);
– érvényes egészségbiztosítással nem rendelkező magyar és külföldi állampolgár ellátása
(kivétel az 1-2. pontban feltüntetett esetek);
– foglalkozás-egészségügyi ellátás keretében igénybe vett ellátások;
– beutalási rendtől eltérő ellátások igénybevétele;
– kiemelt szintű ellátások igénybevétele.
Térítés köteles ellátás igénybevételének módja a következő:
– a Központi Betegfelvételi irodán a bejelentkezést, adatrögzítést követően az Intézetünkben érvényben
lévő Térítési Díj Szabályzatnak megfelelően „Elszámolási lap”, valamint a beteg által aláírt fizetési
„Kötelezvény” kerül kiadásra.
– ambuláns ellátás során a kezelőorvos az adatlapon rögzíti az elvégzett beavatkozások WHO-
kódját és megnevezését;
– a kitöltött „Elszámolási lap” alapján a Betegfelvételi iroda kiszámolja az ellátás költségét, melyet a
beteg a kórház Pénztárában megtérít;
– Fekvőbeteg ellátás esetén a beteg az ellátás igénybevétele (kivétel sürgősség) előtt előleg
megfizetésére köteles. A teljes ellátás térítési díjának kiegyenlítésére a beteg távozásakor kerül sor
a Központi Betegfelvétel által készített költségelszámolás alapján.
Központi Betegfelvételi Osztály regisztrációban résztvevő járóbeteg ellátó egységek: I. A Központi Betegfelvételi Osztály a kórház Petőfi utcai főbejáratával szemben lévő 5. számú épület földszintjén helyezkedik el. Ügyfélfogadási idő: 3. számú pavilonban működő szakrendelések:
5. számú pavilonban működő szakrendelések:
7. számú pavilonban működő szakrendelések:
8. számú pavilonban működő szakrendelések:
9. számú pavilonban működő szakrendelések:
11. számú pavilonban működő szakrendelések:
|
II. Reumatológiai Osztály és Mozgásszervi Rehabilitációs Osztály épületében (17. számú épület) működő Központi Betegfelvétel. Ügyfélfogadási idő: 17. számú pavilonban működő szakrendelések:
Fekvőbeteg ellátásra jelentkező betegek:
19. számú pavilonban működő szakrendelések:
Az előzetes időpont egyeztetésekre (előjegyzésre) vonatkozó telefonszámok a Rendelési időpontok – Esztergom menüsorban az adott szakrendelésekre vonatkozó információknál megtekinthetők. |
III. Dorog, Mária utca 20. szám alatti telephelyen működő Betegfelvétel
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 07:00 – 16:00
Kedd: 07:00 – 17:00
Szerda: 07:00 – 17:00
Csütörtök: 07:00 – 18:00
Péntek: 07:00 – 13:00
– Belgyógyászati szakrendelés (beutaló köteles szakellátás)
– Bőrgyógyászati szakrendelés
– Csontritkulás szakrendelés (beutaló köteles szakellátás) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Diabetológiai szakrendelés (beutaló köteles szakellátás) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Érsebészeti szakrendelés (beutaló köteles szakellátás) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Fül-Orr-Gégészeti szakrendelés (hallásvizsgálat) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Gyermekneurológia (beutaló köteles szakellátás) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Gyógytorna és gyógytestnevelés (beutaló köteles szakellátás) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Ideggyógyászat (beutaló köteles szakellátás) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Nőgyógyászati szakrendelés
– Onkológiai szakrendelés (beutaló köteles szakellátás) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Ortopédiai szakrendelés (beutaló köteles szakellátás) – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Proctológia szakrendelés – (előzetes időpont egyeztetéssel)
– Psychiátria szakrendelés
– Reumatológia szakrendelés (beutaló köteles szakellátás)
– Röntgen diagnosztikai szakrendelés (beutaló köteles szakellátás)
– Ultrahang diagnosztikai szakrendelés (beutaló köteles szakellátás)
– Sebészeti szakrendelés
– Szemészeti szakrendelés
– Urológiai szakrendelés
Az előzetes időpont egyeztetésekre (előjegyzésre) vonatkozó telefonszámok a Rendelési időpontok – Dorog menüsorban az adott szakrendelésekre vonatkozó információknál megtekinthetők.
Az alábbi szakrendelésekre nem kell jelentkezni a Központi Betegfelvételen:
– Központi Laboratórium (regisztráció helyben, a 12. számú épület első emeletén)
– Pulmonológiai szakrendelés (regisztráció helyben, a 7. számú épületben)
– Tüdőszűrő állomás (regisztráció helyben, a 7. számú épületben)
ANYAKÖNYVI TÁJÉKOZTATÓ
Kedves Édesanya!
A Vaszary Kolos Kórház az Ön együttműködésével intézkedik gyermeke születési anyakönyvi kivonatának elkészíttetéséről. Ehhez a következő okmányokra/iratokra lesz szükségünk:
– Anya személyi igazolványának és lakcímigazolványának fénymásolata
– Apa személyi igazolványának és lakcímigazolványának fénymásolata
– Házassági anyakönyvi kivonat fénymásolata (esztergomi házasságkötés esetén is)
(Nem kell megújítani, ha meg van az eredeti. Amennyiben nincs meg az eredeti, keressék, vagy telefonon hívják fel a házasságkötés helye szerint illetékes anyakönyvvezetőt, aki nem fog kiadni másolatot, de intézkedni fog arra vonatkozóan, hogy a házasságkötés ténye az esztergomi anyakönyvvezető számára elektronikus formában elérhető legyen.) (amennyiben nincs módja a fenti iratokat lefénymásolni, a Központi Betegfelvételen – 5. számú épület – megoldjuk)
– Apasági jegyzőkönyv (1 eredeti példányban)
(Ikerszülés esetén minden gyermekre külön-külön 1 eredeti példányt kell készíttetni.)
A születési anyakönyvi kivonattal együtt legyártásra kerül gyermeke Lakcím-, TAJ és Adóazonosító kártyája is. A születési anyakönyvi kivonatot és ezeket a kártyákat az anya szüléskor érvényben lévő állandó bejelentett lakcímére postán megküldik. Ezt az állandó címet kapja a gyermek is automatikusan, első állandó bejelentett lakcímként. Ettől eltérni nem lehet, így kérjük, hogy az esetleges lakcímváltozásokat a szülés előtt rendezni szíveskedjenek.